Vakbarát verzió

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Projektek

db hazai forrás: Ft
nemzetközi forrás: EUR
jelenleg futó projekt

Weboldalunkon sütiket használunk

Honlapunk kizárólag a látogatói forgalom elemzéséhez és az egyes felhasználói munkamenetek azonosításához használunk sütiket (cookie). A munkamenet-azonosító sütik csak a kiszolgáló felé irányuló kérések megkülönböztetését szolgálják, és a munkamenet végén törlődnek. A látogatói forgalom elemzésére külső szolgáltatóktól származó sütiket használunk.

Az alapműködést biztosító sütik nélkül a webhely nem tud megfelelően működni, illetve a látogatók azonosítása nélkül gyűjtenek információt a használatáról. A munkamenet-azonosító süti elengedhetetlen az oldal használatához, mert a kiszolgáló (szerver) ez alapján tud különbséget tenni felhasználó és felhasználó között. Csak rövid ideig, az oldal megtekintése alatt vannak érvényben. Ezek a sütik nem gyűjtenek a felhasználó azonosítására alkalmas információkat, csakis a szerver felé irányuló kérések megkülönböztetését szolgálják. Az oldal használatáról a látogató IP-címének azonosítása nélkül a Google Analytics IP-címek névtelenítésére szolgáló módszerének alkalmazásával gyűjtünk adatokat.

Finanszírozó: Európai Unió által társfinanszírozott projektek (Európai Strukturális és Beruházási Alapok)
Kategória: 2014-2020 programozási időszak (Széchenyi 2020)
Program neve: GINOP
Alprogram neve: Versenyképességi és Kiválósági Együttműködések
Projekt címe: Okosszélvédő
Projekt azonosító: GINOP-2.2.1-15-2017-00056
Konzorciumvezető: SALGGLAS Üvegipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Konzorciumi tag:

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
TravelSoft Online Kft.

Támogatási összeg: 977 954 171 Ft
BME támogatási összeg: 599 557 264 Ft
Támogatás mértéke: 69 %
A finanszírozás típusa: Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA)
Projekt kezdete: 2018.01.02
Projekt vége: 2022.03.31

A projekt bemutatása:

Az okos szélvédő egy, a vezető szeme előtt elhelyezkedő átlátszó modul. Jelentősége, hogy kiváltja a most használatos műszerfalat és központi kijelzőket, ezért fokozza a balesetmentes közlekedés esélyeit, mivel a vezető tekintete végig az úton maradhat. Ennek működő prototípusa készül el a projekt időtartama alatt. Megoldásunk az autók belső terének kialakításra is nagy hatással lehet a későbbiekben, hiszen a kijelzőket tartalmazó konzolok és a középkonzolok is teljesen eltűnhetnek. Így ez az innováció világméretben is befolyásolhatja a járművek fejlesztési irányát. A célunk sem kisebb a projekttel, szeretnénk egy teljesen új utat nyitni a járművek használhatóságában, ill. globálisan szeretnénk megváltoztatni a járművek ergonómiáját. Szeretnénk a kiterjesztett valóságot is a szélvédőre helyezni a mindennapokra. Sokkal emberközpontibbá és személyreszabhatóbbá szeretnénk tenni a közlekedést amellett, hogy a biztonsági funkciók is jelentősen javulnak. A szélvédő tervezésekor már előre terveztük a várható jövőt, a következő évtizedek meghatározó fejlesztései lehetnek az önjáró autók, melyekben ugyanúgy helye van egy ilyen típusú kijelzőnek.