Vakbarát verzió

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Projektek

db hazai forrás: Ft
nemzetközi forrás: EUR
jelenleg futó projekt

Weboldalunkon sütiket használunk

Honlapunk kizárólag a látogatói forgalom elemzéséhez és az egyes felhasználói munkamenetek azonosításához használunk sütiket (cookie). A munkamenet-azonosító sütik csak a kiszolgáló felé irányuló kérések megkülönböztetését szolgálják, és a munkamenet végén törlődnek. A látogatói forgalom elemzésére külső szolgáltatóktól származó sütiket használunk.

Az alapműködést biztosító sütik nélkül a webhely nem tud megfelelően működni, illetve a látogatók azonosítása nélkül gyűjtenek információt a használatáról. A munkamenet-azonosító süti elengedhetetlen az oldal használatához, mert a kiszolgáló (szerver) ez alapján tud különbséget tenni felhasználó és felhasználó között. Csak rövid ideig, az oldal megtekintése alatt vannak érvényben. Ezek a sütik nem gyűjtenek a felhasználó azonosítására alkalmas információkat, csakis a szerver felé irányuló kérések megkülönböztetését szolgálják. Az oldal használatáról a látogató IP-címének azonosítása nélkül a Google Analytics IP-címek névtelenítésére szolgáló módszerének alkalmazásával gyűjtünk adatokat.

Finanszírozó: Európai Unió által társfinanszírozott projektek (Európai Szociális Alap)
Kategória: 2014-2020 programozási időszak (Széchenyi 2020)
Program neve: EFOP
Projekt címe: Autonóm járműrendszerek kutatása a zalaegerszegi autonóm tesztpályához kapcsolódóan
Projekt azonosító: EFOP-3.6.2-16-2017-00002
Konzorciumvezető: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Konzorciumi tag:

Pannon Egyetem
Széchenyi István Egyetem

Támogatási összeg: 1 491 392 467 Ft
BME támogatási összeg: 751 335 995 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
A finanszírozás típusa: Európai Szociális Alap (ESZA)
Projekt kezdete: 2017.06.01
Projekt vége: 2021.06.30

A projekt bemutatása:

Elindult a jövőben meghatározó járműtechnológiák tesztelési folyamatainak kutatása és a Zalaegerszegen épülő járműipari tesztpálya műszaki támogatása az EFOP-3.6.2-16-2017-00002 uniós projekt keretében. A cél annak elősegítése, hogy a pályázatban résztvevő egyetemek: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pannon Egyetem, valamint a Széchenyi István Egyetem képesek legyenek olyan közös kutatási folyamatok kialakítására, amelyek lehetővé teszik számukra a nemzetközi kutatási térbe való mélyebb beágyazódást.

 A feladatvégzés kiemelt célja az intézmények kutatás-fejlesztési feltételrendszerének javítása a kutatásokhoz szükséges humánerőforrás- és szolgáltatásfejlesztéssel, illetve a kutatási eredmények felhasználásának és a kutatási tevékenységek hosszú távú finanszírozásának megalapozása érdekében, ezáltal a gazdasági szférával való együttműködés erősítése. A szakmai program lényege pedig, hogy elősegítse a hazai fejlesztéspolitikai célkitűzéseknek megfelelően a konvergencia régióban megvalósuló kutatási-fejlesztési és gyártási kapacitásbővülések humánerőforrás igényének kiszolgálását biztosító szakemberképzést. Ennek egyik fontos eszközeként a BME zalaegerszegi telephelyének közreműködésével erősíteni kívánja a tudástranszfert a projektben résztvevő egyetemek, valamint az egyetemek és az ipar között (elsősorban a fejlettebb régióból a konvergencia régióba irányulva), különösen a legkorszerűbb infokommunikációs technológiák és intelligens gyártási folyamatok területén.

A projekt hangsúlyt fektet a témában érdekelt magyarországi szereplők minden fél számára kedvező együttműködésére, figyelembe veszi az Európai Unió által előreirányzott célokat, és a tartós fejlődés biztosítása érdekében a felsőoktatás megújításában is szerepet vállal.

A pályázat  kutatásszakmai célja a jövőben meghatározó járműtechnológiák (autonóm járművek, e-mobilitás) tesztelési folyamatainak kutatása és a Zalaegerszegen épülő tesztpálya műszaki támogatása az érintett témában, közvetlen célja az autonóm járművek és az elektromos járművek tesztelési eljárásainak kutatása, amely kiterjed a tesztelési módszerek különböző rétegeire (szimulációs technológiák, laboratóriumi tesztek, tesztpályán elvégezhető, korlátozott közúti és közúti tesztek vizsgálata), mind a komponensek, mind a rendszerek szintjén, megfelelő támpontot nyújtva a jelenleg Zalaegerszegen épülő tesztpálya jövőbeli funkcionalitásához.

A projekt résztvevői arra törekednek, hogy olyan szabályozási és tanúsítási környezetet alakítsanak ki, amely összekapcsolt és automatizált járművek közlekedésbiztonságát garantálják. Egyúttal fontos, hogy olyan tesztelési környezetet definiáljanak, amely segítségével a jövőben hatékonyan vizsgálható az elektromos/hibrid járművek összetett és komponensekre lebontott működése egyaránt.